}

donderdag 16 februari 2012

Cherry Cheesecake



Dit is mijn "beroemde" cheesecake, mijn familie vraagt er altijd om op verjaardagen en het is m'n vriendje zijn lievelings taart. Redelijk simpel om te maken, je moet alleen even weten hoe! Het beste is om de taart van te voren te maken omdat hij redelijk lang in de koelkast moet opstijven, ik laat de taart altijd een nachtje  staan.

Ingrediënten;
500 g roomkaas [ik gebruik mon chou]
200 ml slagroom
125 g mascarpone
3 el citroensap
3 el poedersuiker
1 el vanille extract
100 g digestive biscuitjes
75 g gesmolten boter
1 blik kersenvlaaivulling
Springvorm van 20 cm

Bereiding;
1. Stamp je koekjes fijn tot kruimels, dit kan ook in de keukenmachine maar voor mij werkt het therapeutisch als ik het met me handen doe. Meng de koekjes met de gesmolten boter, leg een stukje keukenpapier alleen (!) op de bodem en leg daar het koekjes mengsel op, druk het aan. Zet de springvorm in de koelkast terwijl je de vulling maakt.
2. Klop de slagroom lobbig. Meng in een andere kom de roomkaas, mascarpone, citroensap, poedersuiker en vanille door elkaar. Klop dit met een mixer totdat het zacht en romig is. Meng dit tenslotte met de slagroom en giet het in de vorm, over de koekjesbasis.
3. Zet de taart een nachtje in de koelkast, minimaal 12 uur. Daarna kan je de kersentopping eroverheen spreiden, doe dit als de vorm er nog om zit dan wordt het het mooiste! voel je vrij om je eigen topping te maken, maar ik heb dit nog nooit geprobeerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten