}

vrijdag 24 februari 2012

Allermakkelijkste masterchef mayonaise



Dit is met de grootste dank aan Masterchef Australia, toen ik dit op tv zag MOEST ik het uitproberen. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want dit is echt een eye-opener. Vorige week had ik ook al mayonaise gemaakt, maar nu ben ik zo verbaasd hoe makkelijk dit gaat. In het recept heb ik 2 eierdooiers en 1 eiwit gebruikt, het originele recept zegt 2 hele eieren maar mijn ene ei had 2 eierdooiers (tweeling-ei!) dus heb ik het zo gelaten.

Ingrediënten;
1 tl dijon mosterd
1 el witte wijn azijn
1 el citroensap
350 ml olijfolie, of zonnebloemolie of een mengeling hiervan.
zout en peper
benodigdheden;
keukenmachine

Bereiding:
1. Meng in de keukenmachine de mosterd, azijn, zout en peper en een kwart van de olijfolie en meng kort op de hoogste stand. Het heeft nu de substantie van dunne yoghurt
2. Meng nog een kwart van de olie, nu moet het dikker zijn, en ga zo door totdat je alle olie hebt toegevoegd. Nu is het mayonaise! zo makkelijk is het dus. Nu kan je naar smaak nog zout en peper en citroensap toevoegen of andere ingrediënten naar wens.

1 opmerking:

  1. Haha! Grappig dat we allebei zo onder de indruk zijn van deze methode dat we het hebben geblogd. Mijne overigens op mijn Ned blog ook deglazenvork.nl. Super lekker en zo makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen